coaching
Leiderschap
Pedagogisch klimaat

Individuele coaching

Coaching

Coaching is een kortdurende professionele vriendschap 

Kortdurend
Coaching is resultaatgericht. De ontwikkeling is gericht op een door de coachee gewenste toestand. De relatie wordt beëindigd als de resultaten verwezenlijkt zijn.  

Professioneel
Wij weten precies wat we doen. We zijn ons bewust van onszelf, van onze valkuilen, van de te hanteren methodiek en het gewenste resultaat. We zetten onze gereedschapskist vol interventies in om het resultaat te behalen. En we leren van elke coachee en elk traject weer iets bijzonders. Een goede coach is zelf nooit uitgeleerd.

Vriendschap
Met vriendschap geven we woorden aan de relatie die we aangaan met de coachee. Betrokken, empathisch, als het even kan met humor, geïnteresseerd en waar nodig confronterend. We zeggen wat er gezegd moet worden, met als inzet dat de coachee daar beter van wordt.

Voor wie

Voor alle onderwijsprofessionals die het beste uit zichzelf willen halen. 

Inhoud

Ieder mens is uniek en daarmee ook ieder coachingstraject. De inhoud van het coachingstraject wordt bepaald door jouw antwoord op deze vraag:

'Als we dit traject afronden en jij bent zeer tevreden met het resultaat, wat is er dan merkbaar en zichtbaar veranderd in je werk en in je leven?'

Veelgevraagde thema's zijn: 

  • Versterking van (een onderdeel) van mijn intra- en/of interpersoonlijke competentie
  • Vergroten van mijn tijd-,  stress- en zelfmanagement 
  • Succesvol samenwerken met ouders
  • Ontwikkeling van mijn persoonlijk leiderschap
Lees meer
Resultaat

Je behaalt het verwoorde resultaat. Dat niet alleen, als bonus versterk je je probleemoplossend vermogen, je verrast jezelf, want je wens is werkelijkheid geworden. Je (her)ontdekt je persoonlijke kwaliteiten en je zelfvertrouwen is gegroeid.

Werkwijze

Onze coaches werken met verschillende methodieken. Een greep uit onze gereedschapskist:

  • bespreken en uitspelen van praktijksituaties
  • een leerstappenplan
  • zelfreflectie en zelfreflectieve vragenlijsten
  • persoonlijke feedback van de coach
  • autobiografische opdrachten
  • inzichten vanuit theorie over psychologie en communicatie
  • vaardigheidsoefeningen, geleide sociale fantasie
  • audio- en creatieve opdrachten
  • oefeningen en praktijkopdrachten

Iedere sessie begint met het verwoorden van de succeservaringen, passend bij de gewenste resultaten. Iedere sessie wordt afgesloten met een evaluatief moment.

Referentie

Leni is een leerkracht in het basisonderwijs die een traject bij ons volgde. Bekijk hieronder de video waarin ze vertelt hoe ze het traject heeft beleefd:

Data

In overleg

Locatie

Op onze locatie in Ruinen of Hengelo .

Referenties

Welmoed en Liesbeth
Traineracteurs voor de Klaveracademie
Theater a la carte
Geertje van de Put
directeur
Amaliaschool
Cees Joosen
directeur
Dr. Algraschool te Leeuwarden