Pilot Implementatie van de Glans-techniek

Deelnemers Pilot
Directeuren, IB'ers en leraren
Stichting Consent
Er is meer structuur gekomen in het opzetten van een goede glans-relatie
Consent

Een greep uit de reacties van deelnemers

'Ik ben me gaan beseffen hoe belangrijk een stabiele driehoek is. En wat er kan gebeuren als deze dreigt te kantelen. Ik ben door de training veel bewuster van een goede relatie met IEDERE ouder. En heb nu handvatten om dit in de praktijk voor elkaar te krijgen.'

'Gesprekken en de daarbij behorende technieken zijn heel belangrijk om de driehoek glanzend te houden. De leerkracht is zich bewuster van zijn/haar rol binnen de driehoek. Dit is een positieve ontwikkeling voor alle partijen. Ouders geven ook aan dat hun kind beter wordt gehoord en begrepen.'

'Ik vind het leuk om eens de tijd te nemen voor een zo belangrijk onderwerp als ‘ouderbetrokkenheid‘. Hoe, Wat en Waarom vragen samen te beantwoorden. Vraagstukken/Cases te bespreken met andere collega’s. Ik verlaat zelf ook iedere bijeenkomst weer met nieuwe ideeën'

'Er is meer structuur gekomen in het opzetten van een goede glans-relatie (de Driehoek)'.

'Ik vind de cursus prettig, leer veel en zie ook enthousiasme om mij heen.'

'Er is een goede balans tussen theorie en praktijk'

Ons aanbod Ouderbetrokkenheid

Nieuwsgierig geworden naar onze workshops, trainingen, leergangen, blended learning programma’s en coachingstrajecten, waarmee je dit thema in je school versterkt?

De ambassadeurs

clusterdirecteur
Stichting SOOOG
directeur
Educatief Centrum Theo Thijssen
directeur
Montessorischool De Wielerbaan
directeur
Dr. M.L. Kingschool - Daltonschool